Sigarayı bırakıyorum (başlangıç)

Champix

Eveeet, günlerdir sigarayı bırakıcam dedim dedim kimse inanmadı.
Babam bugün champix isimli sigara bırakma ilaçlarımızı alıp getirmiş.
Ben de emin değilim başarabileceğimden. Emin olduğum şey ise bırakmak istediğim.
Ve belki komik gelecek ama hep söylerim nefes alamıyorum vs gibi sebeplerle değil bırakma isteğim.
Üzerime sinen kokusundan ve cildime olan zararından bırakmak istiyorum.
Sağlık açısından getirileri de cabası olacak. Tanıyanlar bilirler, ilk yaktığım sigaramda öksürmek gibi bir tepki bile vermemiş, kolaylıkla sigarayı hayatıma dahil etmiş bir insanım. Hatta öyle ki aşkla severdim sigarayı. Uyanır uyanmaz su içmeden sigara yakan biriyim. Hatta 25 saat uyku arasında uyanıp sigara içip uyumaya devam ettiğim olmuştur. Su ve yemekten önce gelen bir şey haline gelmişti benim için. Başlarda ağır olan kırmızı versiyonuyla başladığım sigaranın şimdilerde gri olanını içiyorum. Yıllardan sonraki tek fark bu oldu. Ve tabii kırk yılda bir içilen o sigaraların zamanla birlikte iki paketi aştığı dönemler bile oldu. Şimdilerde günde aşağı yukarı 1 paket içiyorum. Hem sevip hem nefret ediyorum.
Şu yazıyı yazarken de gayet keyifle sigara içiyorum mesela. Ama nereye kadar ?

Yarın ufak bir işim olduğu ve ilacın yan etkilerine güvenemediğim için ya yarın akşam ya da yarından sonra kullanmaya başlayacağım bu ilacı. Süreci de fırsat buldukça buradan yazarak ileride sigara bırakmayı deneyenlere kaynak olsun, kendim de gaza geleyim, bak o kadar yazdın utan artık başlayamazsın diyebileyim diye buradan yazmaya karar verdim.

Şans dileyin bana, çünkü sigarayla ayrılık kararı aldım. Yılların ömür yiyen, sömürgen, bi boka yaramayan sevgilisi kendisi.
Bakalım neler olacak.

“Sigarayı bırakıyorum (başlangıç)” için 2 yorum

  1. Champix öneririm bırakan hastalarım var, ilacı kullanmaya başladıktan 10-15 günde bir gün tespit edip bırakma günün olacak. O günü herkes ilan edeceksin bırakma günü olarak ve herkes sana destek olacak mesela yanında sigara içmeyecekler, canın sigara isteyince o davranışın yerine başka bişi yapacaksın. Yürüyüş olmadı işin mi var? Merdivenleri bir in çık hızlı hızlı egzersiz ile salının hormonlar rahatlatacak seni….
    Bu arada sigarayı sevmiyorsun bu bir bağımlılık, gece içemediğin sigara nikotin alamadığın için sabah yoksunluk sendromu olarak aşırı bir nikotin açlığı ile sigara içirtiyoır kişiye.
    Nikotin denen meret tüm uyuşturucu maddelerin etkilediği bölgeye gidip etki gösteriyor….neyse bu konular uzun.

    Bu arada kararın için tebrik ediyorum, başarmak için istekli olmak yeter, bıraktıktan sonra '' ben nasıl içtim bunu yılarca '' diye kendine şaşıracaksın.
    Başarılar diliyorum

    En önemli kural, bıraktıktan sonra ele bir tane sigara dahil alınmayacak. Evede sigara kül tablası falan bulundurulmayacak

  2. Henüz bırakma günüme gelmedim, erteleyen karakterim haliyle 14. günü seçti bırakma günü olarak 🙂 Bırakmak istiyorum ama şimdilik gayet içiyorum hatta bırakıcam diye içtiğim sayı bile arttı sanırım. Babamla birlikte başladık ilaca aynı anda başlamamız güzel bir şey sanırım birbirimizi gaza getirmek açısından. Ancak evde sigara olmaması gibi bir unsur yok çünkü annem içiyor ve bu ilacı kullanarak bırakamaz kullandığı ilaçlarla ters etkisinden dolayı. Şimdilik pek bir gelişme yok ancak henüz günde 1mg lık doza yeni geçtik 8. gün 2 mg a çıktığında daha etkili olmasını bekliyorum. Umarım işe yarar Bucera çünkü bağımlılıklardan hoşlanmıyorum 🙁 ve uzun zaman oldu artık bırakmam gerekiyor yoksa sonu yok. Çok teşekkür ederim yazdıkların ve desteğin için.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir